Informativa ex art. 13 del Regolamento (UE) 2016/679 sulla protezione dei dati personali (RGPD) e richiesta di consenso per il trattamento dei dati personali raccolti presso l'Interessato

La presente Informativa viene resa per informarLa del trattamento dei Suoi dati personali.

1. Identità e dati di contatto del Titolare del trattamento
Il Titolare del trattamento dei dati è la Società Agricola Sibal srl, con sede legale in Cerreto Guidi (FI), Località Pieve a Ripoli, Via 8 Marzo n°10, email: info@agrisibal.it (di seguito “Azienda”).

2. Finalità e base giuridica del trattamento

I dati personali dell'utente verranno trattati per le seguenti finalità:
a) prestazione del servizio e/o informazioni richiesti dall'utente;
b) marketing diretto e indiretto (ivi compreso inserimento nelle nostre newsletter).
Il trattamento di cui alla lettera a) è necessario alla prestazione del servizio richiesto dall'utente, mentre i trattamenti di cui alla lettera b) richiedono il Suo consenso espresso mediante l’apposizione di specifici “flags”. Si precisa che l'attività di marketing diretto (svolta dall’Azienda) e indiretto (svolta dall’Azienda per il tramite di soggetti incaricati terzi) ha lo scopo di raccogliere ed utilizzare dati pertinenti e limitati a quanto necessario rispetto alla finalità per cui sono trattati, per elaborare statistiche di mercato, inviare materiale pubblicitario ed informativo, compiere attività dirette di vendita o di collocamento di prodotti o servizi, inviare informazioni commerciali, effettuare comunicazioni commerciali interattive.
Con riferimento alle attività di marketing si precisa che, in caso di espressa negazione del consenso al trattamento da parte dell'utente, non sarà possibile svolgere le predette attività.

3. Destinatari dei dati personali

I dati personali sono trattati da:
1- personale incaricato e/o autorizzato dall’azienda;
2- società ed operatori professionali che forniscono, all'azienda, servizi di elaborazione elettronica dei dati e di consulenza per software ed informatica, nonché gestione dei servizi informativi relativi a quanto precede; 3- società ed enti professionali utilizzati dall'azienda per servizi di rilevazione statistica e/o ricerche di mercato e/o indagini sul grado di soddisfazione del cliente;
4- agenzie professionali di pubblicità, marketing e mailing in Italia, sempre in relazione alle iniziative commerciali legate al settore in cui opera l'azienda.
Per i soggetti indicati ai nn. da 2) a 4) viene indicata solo la categoria dei destinatari, in quanto oggetto di frequenti aggiornamenti e revisioni.

4. Periodo di conservazione dei dati

I dati personali verranno conservati per il lasso di tempo strettamente necessario al perseguimento delle specifiche finalità del trattamento per le quali l'utente ha manifestato il suo consenso.
In linea di principio questo significa che i Suoi Dati Personali verranno conservati per tutto il tempo in cui sussista una delle seguenti condizioni:

siano ragionevolmente necessari al fine di fornire i servizi da Lei richiesti;
• siano ragionevolmente necessari al fine di proteggere e tutelare i nostri diritti o beni (in genere, per la durata del periodo di prescrizione applicabile per legge);
• siano ragionevolmente necessari per finalità di marketing, fino alla revoca del Suo consenso al trattamento; • quando la legislazione vigente richieda, per qualsivoglia ragione, la conservazione dei Dati Personali.

5. Diritti dell'Interessato

L'utente potrà, in qualsiasi momento, esercitare i diritti di seguito indicati.
a. Accesso ai dati personali: ottenere la conferma o meno che sia in corso un trattamento di dati che La riguardano e, in tal caso, l’accesso alle seguenti informazioni: finalità, categorie di dati, destinatari, periodo di conservazione, diritto di proporre reclamo ad un’autorità di controllo, diritto di richiedere la rettifica o cancellazione o limitazione del trattamento od opposizione al trattamento stesso, nonché l’esistenza di un processo decisionale automatizzato;
b. Richiesta di rettifica o cancellazione degli stessi o limitazione dei trattamenti che lo riguardano;
c. Opposizione al trattamento: opporsi per motivi connessi alla Sua situazione particolare, al trattamento di dati per l’esecuzione di un compito di interesse pubblico;
d. Portabilità dei dati: nel caso di trattamento automatizzato svolto sulla base del consenso o in esecuzione di un contratto, di ricevere in un formato strutturato, di uso comune e leggibile da dispositivo automatico, i dati che lo riguardano;

e. Revoca del consenso al trattamento per finalità di marketing, sia diretto che indiretto, ricerche di mercato; l'esercizio di tale diritto non pregiudica in alcun modo la liceità dei trattamenti svolti prima della revoca;
f. Proporre reclamo ai sensi dell’art. 77 RGPD all’autorità di controllo competente in base alla Sua residenza abituale, al luogo di lavoro oppure al luogo di violazione dei suoi diritti; per l’Italia è competente il Garante per la protezione dei dati personali, contattabile tramite i dati di contatto riportati sul sito web http://www.garanteprivacy.it.

I predetti diritti potranno essere esercitati inviando apposita richiesta al Titolare del trattamento mediante i canali di contatto indicati all’art. 1 della presente informativa.
Le richieste relative all’esercizio dei diritti dell'utente saranno evase senza ingiustificato ritardo e, in ogni modo, entro un mese dalla domanda; solo in casi di particolare complessità e di elevato numero di richieste, tale termine potrà essere prorogato di ulteriori 2 (due) mesi.

6. Comunicazione e conferimento di dati

Il conferimento dei dati da parte dell’utente è obbligatorio in quanto necessario alla resa del servizio richiesto. Pertanto, l'eventuale rifiuto, da parte dell'utente, di fornire i dati può comportare la mancata prestazione del servizio, nella misura in cui tali dati siano necessari a tali fini.

Ultima modifica, 31/12/2018

 

Information pursuant to arts. 13-14 of the Regulation (EU) 2016/679 on the protection of personal data

European Regulation no. 679/2016 (regarding the protection of personal data) provides for the protection of natural persons and other subjects regarding the processing of personal data.
According to the aforementioned legislation, such processing, in hard copy, computerized and telematics format, will be based on principles of correctness, lawfulness, transparency and protection of the privacy and rights of the data subject, as well as respecting fundamental freedoms.

Therefore, pursuant to Articles 12-13-14-15, we provide you with the following information:

1. Identity and contact details of the Data Controllers

The data controller is Società Agricola Sibal srl, with registered office in Cerreto Guidi (FI), Località Pieve a Ripoli, Via 8 Marzo n °10, email: info@agrisibal.it (hereinafter "Company")

2. Purpose and legal basis of the processing

All data communicated by the interested parties, are processed exclusively for fulfilments related to the activity carried out by the Company and, in particular, for the following purposes:

 

3.

.      a)  issuing quotation and offers, or to implement pre-contractual measures requested by you

.      b)  issuing requests for offers to operative and / or potential suppliers

.      c)  performance of the contractual services requested by you and any other services, supply of products or other assistance services

.      d)  carrying out surveys on customer satisfaction and on the quality of offered services

.      e)  direct and indirect marketing, and market researches

.      f)  creditworthiness assessment, risk control even after the establishment of the relationship, financial intermediation (banking and non-banking), factoring and debt collection
Treatments referred to in letters a) and c) are necessary for the execution of the contract you are a part of, while the treatments referred to in letters d), e), and f) are optional and require a specific expressed consent. Note that direct and indirect marketing activity (carried out through third parties in charge), aims to:

                   collect and use relevant and limited data to what is necessary with respect to the purpose for 
which they are processed 


                   develop studies, research, market statistics 


                   send advertising and informative material 


                   carry out direct sales or placement of products or services 


                   send commercial information, perform interactive commercial communications
With reference to marketing activities, it should be noted that, in the event of your specific denial to treatment, it will not be possible to perform the aforementioned activities. 
Recipients of personal data

 

The processed data will not be disclosed to persons without authorization granted by the Owner or Manager, except for communication or dissemination of data required in compliance with the law, by Police Forces, Judicial Authorities, Intelligence and Security Agencies or other Public Entities for Defense or State Security, Prevention, Detection or Crime Suppression.

Within the aforementioned purposes, your data may be disclosed:

.      1)  to credit institutions with which our Company maintains current commercial relationships

.      2)  to the Authorities and to the Control and Supervision Body

.      3)  to banking and non-banking intermediation companies; to factoring companies; to debt collection and insurance companies

.      4)  tocompaniesandprofessionalsthatprovideelectronicdataprocessingservicesandconsultingforsoftware and information technology, as well as management of IT services

.      5)  to companies and professional bodies used for statistical surveys and / or market research and / or customer satisfaction surveys

.      6)  to professional advertising, marketing and mailing agencies in Italy, always in relation to commercial activities linked to the sector in which the Company operates

.      7)  to our internal staff

.      8)  to transport and shipments companies

For the topics referred to in points 1) to 8), only the category of recipients is indicated, as it is frequently updates and revised. Therefore, you can request the updated list of recipients, by contacting the Undersigned Company through the channels indicated in art. 1 of this information.
The communication of your personal data to the recipients referred to in nos. 2) and 3) takes place in fulfillment of a legal obligation; to recipients referred to in Nos. 1), 4), 5), 7) and 8) it takes place in fulfillment of a contractual obligation, when it is necessary for performing the requested contractual services. The communication of your personal data to recipients referred to in no. 6), takes place following the acquisition of a specific consent. Data provision is mandatory as necessary to fulfill the obligations arising from the proposed purchase or service supplies, or for concluding a contract on your request and, in any case, for the fulfillment of legal obligations to which the undersigned Company is subject. Therefore, your possible refusal to provide data may result in the non-acceptance - depending on the case - of the proposal to supply the product and the request for the provision of services, insofar such data are necessary for such purposes.

4. Data transfer to third countries

Note that the undersigned Company will process your data in accordance with the Italian privacy law; such data may, if necessary, be transferred within the European Union pursuant to Articles 45 and 49 of the European Reg. no. 679/2016 to pursuit the sole purposes indicated therein.

5. Data retention period

The undersigned company will keep your personal data, in a non-anonymous form, for a reasonably necessary period to pursue the specific purposes of the processing for which you have expressed your consent and, if necessary, to comply with applicable legal requirements. In principle, this means that your Personal Data will be retained for as long as one of the following conditions exists:

   They are reasonably necessary in order to provide the services you have requested; 


   They are reasonably necessary in order to protect and defend our rights or property (in general, for 
the duration of the statutory limitation period); 


   They are reasonably necessary for marketing purposes, up to the revocation of your consent to the 
processing 


   When the legislation requires, for whatever reason, the retention of Personal Data. 


6. Rights of the interested party

You may, at any time, exercise the rights below indicated.

.      a)  Access to personal data: to obtain confirmation or not that data concerning you are being processed. In this case, to access to the following information: purposes, data categories, recipients, retention period, right to lodge a complaint with a Supervisory Authority, the right to request rectification or cancellation or limitation of treatment or opposition to the treatment itself as well as the existence of an automated decision- making process;

.      b)  Request for rectification, deletion or limitation of personal data you concerning, in order to limit future processing

.      c)  Opposition to processing: for reasons connected with your particular situation, you can to oppose to the processing of data for the performance of a task in the public interest or for the pursuit of a legitimate interest of the undersigned Company;

.      d)  Data portability: in the case of automated processing carried out on the basis of consent or in execution of a contract, you can receive data you concerning in a structured format, commonly used and readable by automatic device;

.      e)  Withdrawal of consent to processing for both direct and indirect marketing purposes, and for market research; the exercise this right does not affect in any way the lawfulness of the treatments carried out before the revocation

.      f)  To propose a claim pursuant to art. 77 RGPD to the competent supervisory authority according to your habitual residence, workplace or place of violation of your rights; for Italy, the competent Authority is the Guarantor for the protection of personal data, and can be contacted as detailed on website http://www.garanteprivacy.it.

The aforementioned rights may be exercised by sending a specific request to the Data Controller through the contact channels indicated in art. 1 of this information. Before lodging a complaint, it is however expectably, that you contact the undersigned Company so that the same can put in place the appropriate corrective actions. Requests relating to the exercise of your rights will be processed without undue delay and, in any event, within one month of the request; only in cases of particular complexity and high number of requests, this deadline may be extended by further 2 (two) months.

 

Last edit, 31/12/2018